Jag har sagt förut att jag ska fokusera på kvalitetspass, tex intervaller, för att bli bättre. Men när det gäller framförallt skidåkning så är styrketräning även en viktig bit för att utvecklas.
 
Så från och med nu ska jag lägga ner mer tid på styrka än jag gjort tidigare, men utan att för den skull dra ner på konditionsträningen. Nu i vinter blir det styrketräning som är skidåkningsfokuserad, tex bålträning och triceps.
 
När jag nu summerar denna vecka kan jag dock konstatera att styrketräningen mer eller mindre uteblivit. Skärpning!
 
Mån: Löpning, 40 min (en lång intervall 2,5 km)
Tis: Löpning, 50 min (en lång intervall 2,5 km plus 2 på 500 meter)
Ons: Löpning, 30 min (lugnt)
Tor: Vila
Fre: Vila
Lör: Rullskidor ,1h 20 min
Sön: Löpning, 40 min (en lång intervall på 2,4 km)
 

Kommentera

Publiceras ej