Idag har jag varit på återbesök hos läkaren och samtidigt gjort en röntgen av min fot. Fick både en dålig och en bra nyhet.

Om vi börjar med den dåliga så visade det sig att tån inte riktigt har läkt som det ska. Det verkar som om min kropp inte vill läka skelettskador optimalt av någon anledning. Jag får göra en ny röntgen om ca 5 veckor för att se om det har läkt bättre. Annars får jag enligt läkaren ta en spruta med hormoner eller vad det nu var som skulle göra att läkningen satte fart.

Vad var den positiva nyheten då? Jo, det har läkt tillräckligt bra för att jag kan intensifiera träningen lite mer och våga belasta foten mer. Det innebär till exempel att jag kan prova på att åka längdskidor. I morgon bär det av till Billingen tillsammans med Cilla. Blir väldigt intressant att se hur det kommer att kännas. I vilket fall som helst borde det gå att staka runt på stadion.

Så det är lite med blandade känslor jag kommer hem från dagens besök i Göteborg. Jag väljer att fokusera på det positiva och ser fram emot morgondagens skidtest.

2 kommentarer

Madde Olsson

13 Feb 2012 21:48

Låter som cykel är en perfekt rehabträning för dig! Hoppas du återhämtar dig får dina skador snart!

Malin

14 Feb 2012 17:04

Tack Anders! Det hoppas jag med :) Det känns såklart konstigt och tråkigt att lämna Istrum men i Sävedalen får jag träningshjälp och folk att träna med, så jag hoppas det kommer att ge resultat!



Hoppas det gick bra på skidorna idag!! :) Helt rätt att fokusera på det positiva!

Kommentera

Publiceras ej