Nästa lördag är det dags. Då ställer jag upp i en löptävling. När Mariestad marathon avgörs springer jag kvartsmaran. Det blir då 750 dagar efter senaste tävlingen då jag sprang i mål på Kållandsös fotbollsplan i Läckövarvet.

Då var jag jublande glad över mitt nysatta pers på halvmaran. Sen dess har jag haft ständiga problem med min vänsterfot och jag har bland annat opererat mig 2 gånger.

Det har dock det senaste känts såpass bra i min fot att jag vågar mig på att tävla på korta distanser. Denna dag har jag längtat efter länge och bara springa i mål på en tävling är något jag skulle bli väldigt glad över. Visst, det är ingen jättetävling (en motionsklass dessutom) men det passar mig perfekt.

Ett annat syfte med tävlingen är också att seeda upp mig på Göteborgsvarvet 2013. Jag är anmäld där men har inga resultat det senaste året att visa upp. Så om jag inte vill starta längst bak så måste jag seeda upp mig. Det kommer faktiskt inte jättemånga tävlingar innan "Varvet" där jag har chansen att seeda upp mig.

Tidsmässigt vet jag inte riktigt vad jag ska vänta mig på loppet men jag ska i alla fall gå ut och bara njuta över att få tävla igen.


Så här glad var jag 2010 efter mitt pers (1:24:58) på halvmaran. Den glädjen vill jag återuppleva igen.

4 kommentarer

Håkan Nytomt

10 Aug 2012 21:31

Heja, heja!

Jenny

10 Aug 2012 22:50

Lycka till :-)

Ha så kul och lycka till

10 Aug 2012 23:37

Björn

11 Aug 2012 23:32

Kanonkul!

Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej