Som ni ser på bilderna så förstår ni att jag inte höll mig på benen idag när jag var ute och åkte rullskidor. Tog den vanliga svängen förbi Ardala. På cykelbanan utanför Ardala finns det ett litet "vägarbete" som jag inte brukar ha några problem med att ta mig igenom.

Men denna gången gick det inte lika bra. Jag tog bra fart som vanligt för att komma igenom men det tog tvärstopp. Jag föll handlöst i backen och i samma ögonblick insåg jag att de hade fyllt i ytan med ett djupt lager grus. Vänsterarmen gled snyggt ut på asfalten och blev ganska uppskrapad. Fick lite skrapsår på vänsterbenet också men det var inte så farligt.

Klarade mig i alla fall utan benbrott och kunde något chockad köra vidare hemåt. Men det var inte nog med det. Nån kilometer innan jag var hemma "försvann" plötsligt höger stav. Den hade gått av på mitten. Troligtvis fick den sig en smäll vid fallet tidigare. Och med det kan man säga att rundan var fullbordad...

Nu har jag duschat och det svider rejält på armbågen. Börjar tänka på att i morgon åker vi till Mallorca. Återstår att se hur skönt det blir att bada i saltvatten.


Trasig och sönderskrapad var jag till slut hemma från den något annorlunda rundan.

Kommentera

Publiceras ej