Jag försöker se det positiva i att jag är skadad. Just nu är det inte mycket träning och jag känner för varje dag hur min kondition blir sämre och sämre.

Men något jag kan göra är att träna överkroppen. Vad kan jag ha för nytta av det då? Jo, till vintern kanske jag har blivit en bättre stakåkare. Även om min kondition inte kommer vara på topp så kommer jag kanske kunna kompensera med att jag blir starkare i stakningen.

4-5 gånger i veckan kör jag med min gummisnodd i källaren och jag har definitivt blivit bättre på det efter att ha hållit på i ca 2 veckor. Kan jag fortsätta med detta och om några veckor även komma igång med lite konditionsträning så kanske jag kommer tillbaka som en bättre skidåkare till slut.

Kanske är detta en lite väl optimistisk tanke men jag behöver det som motivation nu när jag inte har så mycket att välja på.

Kommentera

Publiceras ej