Jag är just nu på skidsemester i Sälen och här blir det mycket utförsåkning. Men jag tycker det är trevligare att åka skidor på längden så jag har även gett mig ut i längdspåren några gånger. Jag brukar inte tycka det är så inspirerande att åka längd efter Vasaloppet vanligtvis men i år känns det annorlunda. Kanske beror det på att spåren här är så fina. Och naturen kan man inte klaga på heller.

Har klarat av spåren i Tandådalen och Lindvallen tidigare i veckan. Idag var det Högfjället som gällde. Milspåret var ganska kuperat så det var bra träning för mig. Gick bra första varvet men sen när det kom nysnö blev det rejält mycket trögare. Men bra skidåkning har det varit denna veckan.

Men nu blir det troligtvis inte någon mer längdskidåkning för mig denna säsong. Nu börjar löpsäsongen och jag hoppas att jag kommer bli kvitt min skada i vaden så att jag börja springa på allvar snart.

Kommentera

Publiceras ej