Oj, det är inte så ofta jag skriver här nuförtiden. Det kan bero på att det inte händer nåt jätteintressant vad gäller träning för min del.

Men jag har bestämt mig för att "chansa" lite i träningen nu det närmaste. Tänkte lägga in ganska mycket löpning det närmaste för att se om musklerna i foten kan vänja sig vid löpning. Sen lägger jag till balansplattan för att stärka upp.

Nu i helgen har jag sprungit 2 löppass och det har känts bra. Om jag tar det lugnt från start och låter musklerna i foten bli varma innan jag springer på ordentligt så verkar det fungera. Just nu kan jag komma upp i en timmas löpning på ett pass men då lägger jag in några promenader mitt i. Tanken är att jag ska kunna öka på distanserna lite i taget eller möjligtvis öka farten något på passen. För nu går det inte särskilt fort.

Jag har precis kommit hem från ett 2 timmar långt cykelpass och det är perfekt alternativträning för mig. Där får jag långpasset men ändå sliter det inget direkt.

I slutet av månaden ska jag göra en utvärdering tillsammans med min läkare och ska vi preliminärbestämma om det blir något operation. Just nu lutar det åt att jag kan klara mig utan. Hoppas detta håller i sig.

Kommentera

Publiceras ej