Efter tävlingen i söndags har jag känt av skadan i min fot. I fredags var jag hos Skövde Rehabcenter och på tisdag ska jag dit igen. Då ska jag få springa på ett löpband för att de ska se om det finns nåt de kan hitta i min löpstil.

I och med fotskadan är jag också lite försiktig nu med att använda foten i skidåkningen. Så idag blev det bara stakning. Och det blev ett ganska rejält stakpass också. 45 km på Billingen och det var endast i nån brant backe jag saxade lite. Annars stakade jag bara (utan frånskjut). Till en början gick det riktigt bra och jag satte ett nytt pers på gröna milen på första varvet (31:42). Sen blev det lite segare efter det men jag tyckte att jag höll i ganska bra ändå (34-36 min/mil).

Sammanfattningsvis kan jag ju säga att jag får vara riktigt nöjd med detta pass. Överkroppen fick sig en rejäl omgång idag och det är ju väldigt nyttigt inför Vasaloppet men även Billingens långlopp som avgörs om 2 veckor.

Kommentera

Publiceras ej