Jag hade egentligen inte tänkt åka skidor idag eftersom jag tänkte vila tills jag ska tävla på söndag. Men vädret var alldeles för fint för att motstå en lite skidtur. 20 km på Billingen i strålande solsken var helt perfekt.

När jag nu kom hem summerade jag vinterns skidåkning och ser jag precis nu har passerat 100 mil. Det trodde jag aldrig innan säsongen började. Och det är ju inte slut än. Räknar jag rätt kommer jag nog upp i ca 115 mil innan Vasaloppet att jämföra med 75 mil i fjol.

Sen är det inte helt fel att jag innan snön kom hann åka en hel del rullskidor, närmare bestämt 58 mil mot 25 förra säsongen.

Nu återstår bara att skörda denna träning i form av bra resultat. Jag tänkte börja på söndag i Borås där Ymerloppet avgörs. Målet där är att åka såpass snabbt att jag tar mig fram till 3:e led i Vasaloppet.

1 kommentarer

Malin

20 Feb 2011 11:09

Det låter riktigt bra det där! :)

Jag håller tummarna för dig idag!

Kommentera

Publiceras ej