Efter Ymerloppet har jag medvetet tagit det ganska lugnt för att ge kroppen lite tid att återhämta sig, Så förra veckan blev det bara 2 skidpass.

Men nu är det dags att tagga till lite igen. I morgon tänkte jag ge mig iväg till Skövde och köra ett ganska hårt pass för att väcka kroppen lite. Sen blir det 1-2 korta pass till innan det är dags för årets upplaga av Vasaloppet.

Jag brukar ta det ganska lugnt på Vasaloppsveckan men i år har jag valt att vända på det, alltså att ta den lugna veckan en vecka tidigare. Hoppas det är rätt taktik för mig.

Sprang för övrigt backintervaller igår och det gick riktigt bra. Hade inga känningar i foten plus att intervallerna faktiskt gick något snabbare än i somras när jag var i bästa löpform...

4 kommentarer

Fredrik

03 Mar 2011 16:26

Hur löper du backintervaller.

På tid eller puls, eller hur kör du?



Lycka till på söndag!

Anders Carlsson

04 Mar 2011 07:39

Jag försöker springa backintervallerna nästan så fort jag kan (på tid alltså) men utan att dra på mig för mycket mjölksyra. Man ska alltså orka ha samma fart på sista intervallen som på första. Pulsen kommer bli hög på de sista intervallerna om man är fortsatt pigg i benen.

Fredrik

04 Mar 2011 11:09

Hur långa är intervallerena då?

Anders Carlsson

04 Mar 2011 11:52

Ja, just de här är på 70-80 sekunder men jag skulle helst ha längre intervaller. Svårt att hitta långa backar i Skara tyvärr...

Kommentera

Publiceras ej