Visst var det tråkigt att få veta att jag inte kommer kunna springa på ett tag och kanske inte tävla alls i löpning i år.

Men jag låter mig inte nedslås av det. Det finns ju alternativ. Sen senaste inlägget har jag provat på löpning i vatten med Wet vest. Blev rejält trött i benen av det men fick inte upp flåset så mycket som jag hade hoppats. Sen har jag även simmat, cyklat och åkt rullskidor sen senast. Så jag håller igång.

Men det är fortfarande i ganska blygsam omfattning. Jag ska nu försöka trappa upp träningen lite och få lite mängd. Framförallt får jag skaffa mig mängden genom cykel och rullskidor. Min cykel är väl kanske ingen höjdare vad gäller fart och komfort tyvärr. Så kommer jag över någon racer till ett bra pris blir jag nog sugen. Vore trevligt att kunna hänga med på de träningar som en del andra cyklister gör med sina racercyklar (med min skulle jag inte hänga med).  Men så länge får min citybike duga.

Kommentera

Publiceras ej