I vintras såg jag på TV när visade hur Emil Jönsson tränade. Och han sa en ganska enkel grej: "Det är viktigt att få hjärtat att slå så många gånger som möjligt". Det har jag anammat den här veckan.

En vecka som varit ganska bra.

Att jag har haft ont i foten har väl inte undgått nån som läser bloggen och jag tror det blir lite tjatigt att läsa om det varje gång. Kan bara säga att det känns bättre och bättre. Idag har jag till och med vågat mig på två stycken backintervaller på knappt 400 meter på Skaraberg.

Det jag är nöjd med den här veckan är att jag har hållit igång träningen bra. Förutom måndagen har jag utfört nån fysisk aktivitet varje dag. Det har handlat om löpning, rullskidor, cykel, spinning och crosstrainer. Varierat och bra precis som jag vill ha det.

I morgon blir det dock träningsfritt. Det behöver nog både knopp och kropp. Längre än så vill jag inte planera just nu. Men att jag ska försöka låta hjärtat slå några extra slag på tisdag är nog ingen högoddsare...

1 kommentarer

hempa10

12 Sep 2010 19:37

Trevlig blogg! Snyggt varierad träning du får till, hoppas själv kunna börja variera mig en aning mer efter Hässelbyloppet. Lite trist att bara tugga asfalt/grus :-)

Kommentera

Publiceras ej