Det har gått framåt med löpningen. Så bra att jag vågade mig på ett test i går för att se om jag kunde tävla på 10 000 meter i morgon. Det gick bra första halvtimman då jag inte kände något men sen började det krampa i närheten av hälsenan så jag fick stanna och stretcha lite. Sprang vidare men krampen kom tyvärr tillbaka. Stannade och masserade runt hälsenan och då gick det springa igen utan att krampen kom tillbaka.

Även om det gick bra igen i slutet räknar jag detta testet som ett misslyckande.  För att tävla på 10 000 meter på bana krävs det att man är fullt frisk. Och det är jag inte.

Känner ändå att det är på väg att försvinna eftersom jag kan springa längre sträckor nu utan att få ont och att det inte gör ont när jag kommer i mål eller dagen efter.

Jag blir nog funktionär på loppet i morgon istället och på fredag blir det nog cykel eller rullskidor. Jag kommer vara sparsam med löppassen nu inför Lidingö. I början/mitten av nästa vecka gör jag nog ett nytt litet test. Misslyckas det blir det ingen start i det lopp som var mitt stora mål för säsongen.

3 kommentarer

Anna

16 Sep 2010 07:44

Foljer med spanning bloggen for att se om det blir nagot Lidingolopp eller inte. Ar det nagon skillnad om du testar med andra skor eller gor det ingen skillnad?

Björn

16 Sep 2010 08:31

Hmm, gudarna är inte med oss i år Anders...

Själv är jag förkyld för andra gången på en månad.

Inte helt optimal uppladdning för någon av oss inför LL...

Anders Carlsson

16 Sep 2010 18:13

@Anna: Jag har provat med alla möjliga skor och jag känner ingen som helst skillnad tyvärr.



@Björn: NEJ! Men du hinner väl friskna till innan Lidingöloppet i alla fall. Hoppas du piggnar till fort.

Kommentera

Publiceras ej