Ortopeden på Carlanderska har sagt sitt. Jag är dum i huvudet eller också vill han att jag ska bli det. Han skrev ut "Orudis Retard 200 mg" till mig. Hur tolkar man det?

Jag blev lite lugnare när jag gick in på nätet och kollade vad det var. Det visade sig vara en inflammationshämmande medicin. Min vad är alltså inflammerad och behöver vila och medicin. Ska äta detta i 10 dagar sen ska jag hålla upp en vecka innan jag äter i 10 dagar till.

Tills vidare blir det alltså ingen löpning för mig. Men det spelar mindre roll nu. Mitt fokus ligger redan nu på Vasaloppet och det kommer smitta av sig på min träning det närmaste. Rullskidor är givet. Sen lutar det åt spinning för att få upp pulsen ordentligt. Lite simning kanske är på sin plats också.

Förresten, på förpackningen står det att en av biverkningarna är att man kan bli yr av medicinen. Tog en tablett förut och jag känner mig faktiskt lite borta. Eller det kanske bara är jag som är lite rudis.

2 kommentarer

LOPARJANNE

26 Sep 2010 11:52

Så nu ska du vara yr i tio dagar och sen vila från det och efter det på det igen... Låt rudistabletterna göra sitt nu och fokusera på Vasaloppet...

Björn

27 Sep 2010 08:35

HaHa! Gött namn! Visst är vi lite tokiga men man vill ju inte bli efterbliven också...

Kommentera

Publiceras ej