För en stund sen utförde jag mitt test inför Lidingöloppet. Och hur gick det då undrar ni kanske? Ja, svaret är att jag vet faktiskt inte. Låter det underligt? Jag ska berätta.

I måndags när jag var på massage fick jag med mig en värmesalva (se bilden) hem som jag skulle smörja in innan jag gav mig ut. Jag drog på ganska mycket för att vara säker på att det skulle ge effekt.

Och det blev jag varse efter ett tag att effekt det hade det. Till en början gick det fint men efter 15 minuter ungefär började det bränna lite där jag smörjt in. Sen blev det bara mer och mer av den varan. Ett tag var det nästan olidligt.

Kanske naturligt då att jag inte kände av någon kramp. Jag tänkte att jag fick härda ut och springa på så jag höll på i ca 40 minuter. Efteråt fortsatte det bränna men nu har det släppt.

Ni kanske förstår att det är lite svårt att avgöra resultatet av det här testet. Jag får väl helt enkelt känna av hur det känns i kväll och i morgon. Jag brukar få lite ont efteråt men får jag inte det kanske det är grönt ljus. Men jag vet faktiskt inte. Ska jag gör en liten test i morgon också eller ska jag spara mig till Lidingö?

Slutligen ett litet tips till er som ska smörja in er med den här salvan. Ta inte för mycket! :-)

1 kommentarer

Björn

22 Sep 2010 16:07

Borde vara ok att springa om det inte känns något ikväll eller imorgon.

Du får la ta med dig burken och gnida in lite vid varje vätskekontroll. Fast det kanske är doping...;)

Kommentera

Publiceras ej