Det gick tydligen nåt terränglopp i helgen. Vet inte vad det var för något men det går tydligen nästa år igen och det kanske skulle vara trevligt att vara med då.

Men nu fokuserar jag fullt ut på första söndagen i mars (160 dagar dit) istället där jag alltså ska försöka kamma hem den där efterlängtade medaljen. Jag behöver alltså förbättra mig ca 40 minuter från förra året (beroende på vilken tid vinnaren får).

Hur ska det gå till då? Jo, jag tror stenhårt på att nöta på med min rullskidträning som jag gjort men att försöka få in mer backintervaller. Sen kommer jag komplettera det med styrketräning men även köra mycket balansträning.

Men på rullskidor kommer jag inte upp särskilt högt i puls så jag behöver också få högintensiv träning. Skidgångsintervaller i slalombacke är precis det men det gjorde jag bara en gång i fjol och det behöver jag nog göra fler gånger. Spinning är också bra träning för där kommer jag lätt upp i hög puls.

Sen är det ju det där med tekniken. Det får ju naturligtvis vänta tills jag kommer på snö (men så länge så får jag nöja mig med balansträning). Jag tänkte vara med på IFK Skövdes träningar i vinter. Tyvärr har inte Istrum några egna skidträningar så jag har helt enkelt blivit medlem i IFK Skövde för att få ta del av deras träning.

Jag tar för övrigt tacksamt emot idéer på hur jag annars kan förbättra mig i skidspåret.

1 kommentarer

MaSu

28 Sep 2010 20:41

Härligt. Inte gå å gräva ner sig utan sikta på nästa topp! Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej