I går var jag på återbesök hos ortopeden i Göteborg och det var tyvärr inga goda besked han gav mig:
"Det här kan ta lång tid. Kanske ett till ett och ett halvt år innan du blir av med här". Han syftade på inflammationen jag har i vänster vadmuskel (tibialis posterior)som går ner ända ner i foten.

"Oj", var det enda jag kunde få ur mig. Det skulle ju betyda att nästa säsong vad gäller löpning också är i fara. Men jag tror och hoppas att det inte ska vara så allvarligt. Har fått en remiss till sjukgymnast och jag tänker vända mig til Skövde Rehabcenter som hjälpte mig föredömligt med min höft för några år sen.

En liten oro finns också för hur min vad ska reagera när jag ska diagonlåka på mina skidor i vinter. Nu blir det ju mest stakning på rullskidorna. Jag får väl helt enkelt bli så otroligt bra på att staka så att jag inte behöver diagonala så mycket...

2 kommentarer

Björn

23 Oct 2010 21:39

Kämpa på Anders!

Jag håller tummarna att det går över fort!

Sa förresten läkaren vad det beror på?

Anders Carlsson

24 Oct 2010 20:30

Nej, läkaren sa inte vad det beror på men jag kan gissa på att jag har sprungit för mycket och troligtvis på fel sätt. Kanske behöver iläggssulor.

Kommentera

Publiceras ej