Kylan håller i sig. Och nu har det kommit rejält med snö så nu är spåren perfekta på Billingen. Sen senaste inlägget har jag hunnit med två längdpass. I lördags blåste spåren igen på vissa ställen men jag kunde ändå genomföra en bra träning. Körde mycket utan stavar och tyckte att jag fick till tekniken hyfsat.

Ikväll var spåren helt perfekta. -10 och hårda fast spår gjorde kvällens träning till ett rent nöje. En slinga på drygt 5 km går att åka i elljus och det blev 5 varv på det. Först träffade jag Karl och åkte de 2 första varven med honom. Sen anslöt Påhlman och han satte rejäl fart. Naturligtvis försökte jag hänga på och de 3 sista varven blev lite av en intervallträning.

Jag tycker att skidåkningen går riktigt bra trots att det bara är början av säsongen. Träningen kompletteras även med motionscykel framför TV:n några dagar i veckan.

Tyvärr har mitt pulsbälte gett sig så det får jag skicka in för lagning. Lite jobbigt att inte veta vad jag har för puls på mina pass men det är inte hela världen.

I fredags var jag även hos Skövde Rehabcenter där jag fick lite stretchövningar som jag ska göra för att bli av med mina problem i vaden. Till våren vill jag kunna springa igen men just nu är det inte så akut eftersom det inte är några som helst problem att åka längdskidor.

1 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

01 Dec 2010 22:54

Äntligen vinter med snö för den som har detta intresse. Lite väl kallt för luftrören

Kommentera

Publiceras ej