Då har jag hittat en ny träningsform nu när jag inte kan springa. Jag har funderat på det länge men nu har jag kommit till skott. Svärmor och svärfars motionscykel bara stod och dammade och då passade jag på att låna den.

Den kom hem i går eftermiddag och nu har jag hunnit med två pass på den. I går blev det 90 minuter med några intervaller på ca 1-2 minuter. Idag blev det 75 minuter framför TV:n samtidigt som jag tittade på damernas 10 km fritt från Gällivare. Perfekt att kombinera träning med TV-tittande. Väldigt inspirerande! Tiden bara flög iväg idag när jag tränade.

Motionscykel kommer jag nog hålla på med en hel del i vinter. Men nu börjar det bli kallt här nere i södra Sverige och nästa vecka är det nog dags för snösprutning i Skövde. Nästa helg kanske man kan åka lite skidor. Det längtar jag till.

1 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

20 Nov 2010 22:52

kanske inte fel med motoncykel. Mor (frun) din moder

har en sädan i källaren. Borde kanske pröva den!

Far

Kommentera

Publiceras ej