På fredag åker jag till skidtunneln i Torsby.

Då gäller det att vara förberedd. Eller rättare sagt: Det gäller att mina ljumskar är förberedda. I fjol fick jag en enorm träningsvärk i ljumskarna efter fredagens åkning och det hämmade mig rejält på lördagen och söndagen.

För att slippa det i år körde jag diagonalåkning i backe i eftermiddag. Förhoppningsvis har jag lite känningar i ljumskarna i morgon. Annars får jag nog passa på att köra lite ljumskträning på gymet i morgon när jag ändå är där. Spinning väntar på kvällen.

Annars får jag väl ta det lite lugnt på fredagens åkning och försöka köra mest stakning för att vänja ljumskarna. Nu funderar jag också på vad jag ska lägga på för fästvalla på skidorna. Nån som har nåt bra tips på valla för åkning i gråbetong? 

1 kommentarer

Nicko

08 Nov 2010 20:35

Hoppas att det känns bra i ljumskarna efter träningen i skarabergsbacken igår.

Kommentera

Publiceras ej