Med rejäl träningsvärk i framsida lår sitter jag nu hemma i Skara igen efter helgens läger.

Lördagens andra pass blev riktigt jobbigt och det blev till att kämpa rejält för att orka med. Det blev många och långa pausar och det gick inte snabbt mot slutet.

Vi tyckte att vi var värda en bastu med tillhörande öl efteråt men det visade sig att bastun bara var 50 grader varm och dusharna vara kalla. Vi fick ta våran öl i stugan istället. Funkade det också.

I morses var det stela ben och jag hade inga förhoppningar om ett långt pass. Men jag orkade i alla fall med 8 varv och det gick över förväntan. Detta blev faktiskt det snabbaste passet på lägret.

Totalt blev det 39 varv, ca 10 mil, totalt. Och det får jag vara nöjd med. Tunneln är kuperad men mina mått mätt och sen glider det inte särskilt bra där inne. Så man får inte mycket gratis och stakning blir det inte mycket av heller. Benen får alltså jobba mycket och det är ju bra eftersom jag annars mest åker rullskidor.

Nu hoppas jag på en tidig skidsäsong här nere också.

3 kommentarer

LOPARJANNE

16 Nov 2010 12:52

Bra jobbat som vanligt!

Carl-Olof Carlsson

16 Nov 2010 19:07

Helgens rejäla träningspass var nog en bra start inför vintersäsongen



Malin

16 Nov 2010 20:55

Låter bra det! :)

Hur går det med skadan?

Malin

Kommentera

Publiceras ej