Jag trivs som bäst när jag får träna precis som jag vill. Hur hårt jag vill och utan att känna att jag måste hålla igen på grund av att nästa pass kan bli lidande. Eller att det är nära till tävling.

Precis som det är nu. Nu är det bara några dagar kvar till Göteborgsvarvet. Och jag har lite svårt att veta hur hårt jag ska träna så här nära inpå ett lopp. Det bästa är väl att ta det väldigt lugnt men jag har ganska svårt för det.

Så idag blev det ett lugnt pass  men jag körde även 6x200 meter i backe plus en 600-ing i 4-mintempo. Så detta kan väl räknas som ett halvhårt pass. Tog inte ut mig fullständigt på intervallerna. Ville bara få känna att jag kunde springa fort.

Nästa pass blir dock väldigt lugn. Då handlar det bara om att hålla igång kroppen. Inget pass jag tycker om det heller.

Men på lördag blir det förhoppningsvis precis som jag vill ha det. Då får jag springa precis hur fort jag vill utan att jag behöver tänka på morgondagen.

3 kommentarer

Amanda Lahti

21 May 2010 14:45

hej! låter bra tycker jag, stort lycka till till dig också :)

Peter

21 May 2010 17:19

När startar du och vad kommer du ha för kläder i år? Lång eller kortärmat? ;-) Vi kanske kollar i år oxå.



/Peter

Anders Carlsson

21 May 2010 17:41

Jag startar i grupp 1B 13:33 och kommer att ha ett rött linne på mig. På den här länken kan du se hur jag kommer se ut: http://anderscarlsson.blogg.se/2009/september/bilder-fran-gardagen.html



Vart kommer ni stå? Samma ställe som förra gången?

Kommentera

Publiceras ej