1:31:26.

En tid jag på förhand inte alls skulle vara nöjd med eftersom jag bara skulle under 1:30 och helst under 1:28.

Men med tanke på värmen (25 grader?) som var i går på Göteborgsvarvet får jag ändå vara hyfsat nöjd med min insats. Visst, jag klarade inte mitt tidsmål, men jag kom på plats 714, som förra året hade räckt till precis 1:28.

Det kändes ändå bra från start och jag hade strax under 21 på första 5 km. Men när jag kom över på Hisingen hände något. Det gick bara inte att hålla farten hur mycket jag än ville. Km-tiderna hamnade på 4:20-4:30 istället för de tänkta 4:10.

Det vara bara att revidera om min målsättning och försöka bita ihop och göra ett bra lopp. Jag drack vid nästan varje vätskestation och hällde vatten över huvudet för att svalka av mig men kroppen orkade helt enkelt inte denna dag. Kändes som det bara fräste till i huvudet när man hällde vatten över sig.

Jag är ändå nöjd med att jag bet ihop och inte lät km-tiderna rinna iväg allt för mycket. 42 min hade jag på första milen och 45 på andra. Inget jätteras i alla fall.

Sista biten var det bara att kämpa på så gott det gick. Riktigt otäckt var det dock att se alla som plötsligt vinglade till och föll ihop. Kändes som folk föll som käglor omring mig. Det låg folk intill banan lite här och var och fick hjälp av sjukvårdare.

När jag gick i mål var jag väldigt besviken att jag inte klarade under 1:30 men när jag pratat med flera andra löpare förstod jag att min tid skulle stå sig rätt bra. Att jag sen vann en ryggsäck på mitt startnummer gjorde att jag blev lite gladare.

Så plats 714 av 40 000 startande är väl ändå inte fy skam. Men nästa år kan jag väl inte missa att gå under 1:30?

7 kommentarer

Björn

23 May 2010 13:31

Som sagt: Grymt bra jobbat Anders!

Imponerande att du trots allt höll i och kom

bland dom tusen bästa!

Det var tufft där ute, speciellt på Hisingen.

LOPARJANNE

24 May 2010 07:45

Grattis till en riktigt strong prestation! Du ska vara nöjd med ditt race och nästa år kommer du helt klart att klara under 1:30. Det kan inte vara så varmt igen nästa år :)

Therese

24 May 2010 10:01

Himla kul att träffa dig efter målgång och jag tyckte att du såg pigg ut ändå. :)



Riktigt bra lopp och som du själv skriver det var väldigt många som inte lyckades få ut sitt max ur kroppen i lördags. Du vet ju att du har sub 1.30 i kroppen (du har ju gjort det) så nästa år sitter det på Varvet som en smäck!



Må gott nu och träna på bra när kroppen återhämtat sig.



:)

T

Jenny

24 May 2010 10:23

Kul att du hittat min blogg! Bra jobbat på varvet! jag var också lite besviken till en början då jag vill vara under 1.30 jag med MEN med tanke på värme och annat så är jag nu jättenöjd med att jag klarade mig så pass bra! Du fick i varje fall ett pris:)

Anders Carlsson

24 May 2010 17:00

Tack allihopa för uppmuntrande kommentarer. Lite synd att jag inte får bocka i Göteborgsvarvet som avklarat. Men jag får vänta tills näst år.

MarathonJohan

25 May 2010 09:42

Nästa år kommer du under 1:28! Har beställt bättre väder tills dess :)

amanda

25 May 2010 11:17

riktigt fin tid, värmen tog hårt i år!

Kommentera

Publiceras ej