Benen har känts riktigt tunga sen Göteborgsvarvet. Faktum är att träningsvärken började släppa först i går.

Det passar även bra att ta en liten viloperiod nu innan jag sätter igång träningen mot nya mål.

Idag blev det ändå lite träning även om det inte var någon vanlig sådan. Mossfotboll i Istrum stod på schemat. Sista torsdagen i maj varje år är det tradition med mossfotboll i Istrum och i år hängde jag på. Detta var alltså premiär för mig. Vi delade upp oss i två lag och spelade "fotboll".

Det var förstås ingen vanlig fotboll när man sjönk ner allt från bara 10 cm till dryga metern! Det gällde alltså att hitta de delar av planen där det inte var så djupt. Riktigt jobbigt var det och jag tror det var bra träning för mina ben. Rejält blöt och skitig var jag när vi hade spelat klart i alla fall. En annorlunda och trevlig kväll blev det och det kan jag tänka mig att göra igen.

Kommentera

Publiceras ej