I morgon är det dags för Göteborgsvarvet.

Ni som följt bloggen vet att det har varit ett av mina tidsmål ett tag. Att gå under 1:30 på Göteborgsvarvet har jag längtat efter. Jag borde klara det om inget oförutsett händer. Jag sprang ju på 1:28 för en månad sen i Skövde.

Så det ska jag bara klara. Jag kommer istället sikta på att klara att gå under 1:28. Kanske spänner jag bågen lite högt men jag tror det kan vara bra för mig att gå ut ganska hårt för att sen ha lite tid till godo mot slutet. Så jag kommer sätta tempo på strax under 4:10 (om kroppen är pigg) för att klara 1:28. Blir jag trött så ska jag i alla fall inte bli så trött så jag missar 1:30-gränsen.

Jag prickade ganska bra i höstas på Lidingöloppet så jag gör ett försök igen till att gissa mina mellantider: 5km: 20:30, 10 km: 41:00, 15 km: 1:02:00, 21,1 km: 1:27:59. Vad tror ni om det?

Sen ska jag inte glömma att ha trevligt och njuta av stämningen när jag springer. Varvet är ett speciellt lopp med många löpare, orkestrar och mycket publik. Sen verkar det bli vackert väder i morgon också.

Så en trevlig dag hoppas jag det blir.

Jag startar 13:33 och har startnummer 2013 för de som undrar.

Det går att följa loppet på gt.se och resultat går nog att få på goteborgsvarvet.com.

Ni som vill få SMS efter varje 5 km ska SMS:a GV 2013 till 72700. Men det kostar 30 kronor.

1 kommentarer

Therese

21 May 2010 22:58

Massor av lycka till! Jag håller på dig och att du går under 1.28. Rätt känsla i kroppen så sitter tiden där. Håller tummarna för att du känner dig stark hela vägen! Det är den där känslan man jagar... :)



Ses i mål!

Therese

Kommentera

Publiceras ej