Har funderat lite på mina mål för löpsäsongen.

Det stora målet för mig är självklart Lidingöloppet, där jag siktar på silvermedalj. Jag ska alltså gå under 2.15. Det blir tufft med jag ska göra ett försök.

Sen ska jag gå under 1:30 på halvmaran i år. Det ser mer överkomligt ut.

Skulle min träning gå väldigt bra och jag känner att jag klarar långa distanser så kanske jag ställer upp i Veteran-SM i Marathon 28 augusti i Lidköping. När det går så nära så kanske man skulle passa på. Men då måste jag känna att jag verkligen kan prestera ett hyfsat resultat och inte bara ta mig runt.

Fokus till en början kommer alltså ligga på halvmaran och sen utöka distansen till mara. Efter det är det terrängfokus som gäller.

Så här se min tävlingsplanering ut:
24 april: Skövde Marathon (där jag kör halvmaran)
22 maj: Göteborgsvarvet
30 juli: Läckövarvet (halvmara) (Här tävlar jag troligtvis bara om jag inte gått under 1:30 innan)
28 augusti: Veteran-SM i Marathon
11 september: Rådalunken (ett bra genrep inför Lidingöloppet)
25 september: Lidingöloppet

Sen finns det ju alltid lite kortare lokala lopp som jag kanske springer. I dessa kanske jag även får med mig mina barn som springer de kortare distanserna. Sen kommer min klubb Istrums SK arrangera DM på 10 000 meter i år. Datumet för detta är inte satt än. Så det beror lite på tidpunkten om jag springer det.

1 kommentarer

Björn

15 Mar 2010 20:54

Det ser spännande ut!

Jag hoppas och tror att du kommer klara dina mål.

Lycka till under löparåret!

Kommentera

Publiceras ej