Jag tränar minst sagt lite annorlunda just nu.

Jag körde ju tidigare i veckan både cykel och rullskidor. Efter det körde jag även på midsommaraftons morgon ett väldigt kort cykelpass.

Idag var det sen dags för mosslöpning på Billingen, något som IK Gandvik brukar göra varje år just söndagen efter midsommar. Nu var det även löpare från Istrum, Klyftamo, Hagen och Falköping med. Meningen var att jag skulle springa 25 km men det blev istället 16.

Tyvärr hängde jag inte med i tempot när de som skulle springa den långa rundan satte fart och jag hittade inte vägen. Så jag fick ta den korta rundan. Men det räckte gott kan jag säga. Det var rejält surt i mossarna på Billingen och det blev rejält jobbigt bitvis när man sjönk ner till midjan. En av kilometerna tog knappt 10 minuter att genomföra men i mål kom jag till slut med en snittfart på 6:20/km.

Min fru tyckte dock inte att detta räckte så hon skickade iväg mig på en cykeltur när jag kom hem. Fick knappt en timma på cykeln och benen var faktiskt ganska pigga trots mosslöpningen innan.

Nästa pass hade jag tänkt att försöka mig på en helt vanlig löpning. Det var ett tag sen nu...

Kommentera

Publiceras ej