400 meter häck. Kan det vara nåt? Ja, faktiskt. Idag stod 3x400 meter häck på schemat på Sparbanken Arena när jag besökte Istrums träning. En riktigt trevlig upplevelse faktiskt. En viss skillnad är det mot att springa slätt. Efter att ha tagit hindret får man liksom starta om löpningen och det gör det hela ganska jobbigt. 1:15 hade jag på mina intervaller. Körde sen två 400-metare slätt och låg då rund 1:10.

Tränare Peter tyckte jag så pigg ut så jag fick även köra en 600-ing och en 300-ing som avslutning. Perfekt träning för mig det här. Tror det är bra även för långdistanslöpare att få lite fartträning då och då.

3 kommentarer

malin

21 Jun 2010 21:51

tycker det såg bra ut över häckarna, du kanske borde prova ett hinderlopp i sommar?? ;) ;)

amanda

22 Jun 2010 17:11

spännande! :) Bra med variation.

har länkat till din blogg, kul att följa dig!

Anders Carlsson

23 Jun 2010 08:44

Tack Malin. Synd att du inte vågade möta mig...



Ja, Amanda. Jag är inne på din blogg ibland också. Lycka till med klassikern.

Kommentera

Publiceras ej