Jaha, då var lägret över. Två timmars löpning tillsammans med Jonas Ljung i ganska bra tempo (4:50) blev det i kväll. En riktigt trevlig runda runt Djurgården tog vi i perfekt väder.

Men i morses var mina vader så stela att jag hade problem att ta mig ner till frukosten. Så jag var lite orolig för hur det skulle gå. Jag hade även mina planer på att ställa in passet med tanke på skaderisken. Men jag tänkte att jag skulle prova och se hur det kändes.

Visst var det stelt till en början men efter ca 15 minuter kändes det riktigt bra i benen och då släppte oron. Återstår dock att se hur mina ben reagerar. Totalt blev det drygt 6 timmars (73 km) löpning på detta läger. Det är ju en viss chanstagning jag gör när jag intensifierar träningen på detta vis men kommer jag ur det här utan skadeproblem så kommer jag ha mycket vunnet.

Men nu är jag nog värd lite vila några dagar.

1 kommentarer

Björn

18 Jun 2010 09:50

Man blir ju lite avundsjuk....

Kommentera

Publiceras ej