Jag försöker träna varierat. Dels för att undvika skador men också för att det är roligare att variera.

I måndags var jag ju på Mösseberg och sprang. I går blev det rullskidor och morse var det simbassängen som väntade på mig. Där var också Linda Eriksson som visade mig hur jag skulle göra när jag simmade frisim.

Jag känner mig minst sagt dålig på frisim. Klarar i princip bara en halv längd innan jag blir för trött. Men efter lite träning, framförallt med andningen, orkade jag faktiskt simma två hela längder frisim utan uppehåll. Det är jag jättenöjd med. Nu kan jag ju köra frisim när jag är och badar istället för att simma bröst.

Löpningen är det viktigaste just nu men det är trevligt att behärska olika idrotter. Just nu varierar jag löpningen med cykel, rullskidor och simning. Nästa träningspass får nog ändå bli löpning tror jag.

1 kommentarer

Cilla

08 Jul 2010 16:51

Måste dock varna övriga bahusgäster att det skvätter enorma mängder vatten när Anders plöjer fram - i alla fall gjorde det det innan simlektionen...

Kommentera

Publiceras ej