Har precis kommit hem från Midnattsloppet i Kvänum. Och resultatet blev två tredjeplatser. En för mig och en för Emma.

Först sprang Oscar och Emma sina lopp (1400 meter) och de sprang riktigt bra. Oscar var en halvminut före Emma i mål och kom 8:a bland killarna upp till 10 år. Emma däremot var 3:a i mål bland tjejerna upp till 10 år. Imponerande med tanke på att hon bara är 6 år! Hon var bra trött mot slutet men spurtade ner två äldre tjejer på upploppet. Riktigt kul att se Emmas glädje när hon fick kliva upp på pallen och ta emot en pokal.

Pokal blev det för mig med i H35 på 10 km efter mycket hårt slit i värmen. Det gick bra första varvet men sen började det ta emot och jag fick även ont i magen efter att ha druckit vatten vid varvning. Men det var bara att kämpa på och hänga i så gott det gick. Såg mot slutet att jag hade chansen att gå under 39 minuter och efter en fin spurt gick jag in på 38:55. Det är jag riktigt nöjd med.


En stolt Emma med sin pokal

3 kommentarer

Anna

03 Jul 2010 11:04

Imponerande av Emma men även bra lopp av dig och Oscar. Kan tänka mig att det inte bara är Emma som är stolt utan även hennes föräldrar!

Anonym

03 Jul 2010 16:59

Grattis alla tre till familjen Carlsson



Carl-Olof Carlsson

03 Jul 2010 17:03

Grattis alla tre till familjen Carlsson

Kommentera

Publiceras ej