Vilken härligt vinter det har blivit. Nu finns det skidspår var man än tittar känns det som. I tog jag en sväng med svärfar på den gamla järnvägsbanken mellan Götene och Lundsbrunn. 2 vändor på 8,7 km blev det först och sen avslutade jag med 2,5 km utan stavar.

Jag känner mig fortfarande lite sliten så nästa pass får bli löpning. Men jag är rejält sugen på skidåkning nu när man ser alla fina spår. Utanför Skara på en åker nedanför Planteringen har de dragit upp jättefina spår. Där måste jag bara åka. Men jag får nog ta det där nödvändiga löppasset först. Lovade mig själv för ett tag sen att inte glömma bort löpningen. Det kommer trots allt en löpsäsong snart även om det inte känns så nu.

1 kommentarer

Björn

05 Jan 2010 09:13

Uppriktigt kul för alla er skidåkare att ni för en gångs skull kan träna "på riktigt".

Man blir faktiskt sugen på att köpa en par skidor själv.

Kommentera

Publiceras ej