Denna vecka är det formtoppning på programmet. Inför söndagens lopp i Mullsjö tar jag det riktigt lugnt. I tisdags körde jag lite i Petersburg. Tyvärr vallade jag bort mig så jag hade noll fäste. Men jag fick till ett bra stakpass i alla fall.

I går var det barnens tur att åka. Barnens Vasalopp körde barnen i Skövde igår tillsammans med kompisarna Albin och Linus. Det gick riktigt bra. Det var svårt att få med dem hem efteråt.

I kväll var det min tur igen och återigen blev det riktigt lugn. Denna gång la jag på riktigt kletig valla (Swix VR60) så nu fick jag rejält bett. Kanske lite för bra eftersom glidet inte var någon höjdare. Men nu fick jag istället träna på diagonalåkning och körde en del utan stavar.

Jag har haft lite känningar i ryggen efter den tuffa femmilen i fredags men jag fick lite behandling av min bror i går. Det ska nog inte vara någon fara vad gäller tävlingen på söndag. Så nu ska jag bara se till att ladda inför det ganska viktiga 40 km-loppet.

Kommentera

Publiceras ej