I går var det för kallt för att åka skidor.

Inatt kom det 1 dm nysnö. Och snöat har det gjort nästan varje dag ett bra tag nu och det gör ju att skidspåren inte blir så hårda och fasta som man vill.

Jag gav mig ändå ut till Petersburg för att prova lyckan i dag. Jag tror att ett par åkare hade åkt före mig så det fanns i alla fall lite spår att följa. Men det var nästan som att spåra själv och det gick naturligtvis ganska trögt. Det spelar ju mindre roll med tanke på att stakningen ger lite mer. Men tyvärr är det svårt att få till diagonalåkningen när det är så här löst i spåret.

Men varför klaga. Jag hade ändå en ganska trevlig tur i vackert vinterväder. Men jag hoppas att jag får bättre tur med vädret i fortsättningen så jag kan bedriva den träning jag önskar.

Jag önskar er även en God Jul!

Kommentera

Publiceras ej