Den här veckan blev en riktigt längdvecka. Totalt blev det fyra pass på lika många spår:
Tisdag: Billingen
Onsdag: Götene-Lundsbrunn
Lördag: Planteringen
Söndag: Råda

Råda var en ny bekantskap för mig även om jag tidigare sprungit Rådalunken i samma spår. Och milen i Råda är precis så jobbig som jag hade fruktat. Avslutningen är grym och då gäller det att ha fäste under skidorna. Jag hade väl inget superfäste idag men då fick jag verkligen jobba med tyngdöverföringen och fick faktiskt till en ganska bra åkning uppför. Råda kommer jag nog återkomma till.

6 timmars skidåkning fick jag till denna vecka och det är ju inte illa. Men nästa vecka ska jag på kurs i Stockholm och då blir det ingen skidåkning. Jag får nog vänta med nästa skidpass till söndag. Kanske hittar jag ett nytt ställe att åka skidor på då.

3 kommentarer

Karl

05 Dec 2010 17:29

Finns ju många spår kvar att testa typ Ardala, Petersburg och Istrum :)

Anders Carlsson

06 Dec 2010 12:40

Det har du rätt i Karl. Ardala var ju väldigt längesen. Ungefär 25 år sen...

LOPARJANNE

08 Dec 2010 10:47

Bra jobbat i spåret! Eller jag menar i spåren...

Kommentera

Publiceras ej