Jag har åkt en del längdskidor i vinter men idag var första gången jag kom upp i tre mil i spåret.

Men det var inga lätta mil på Billingen. Snön vräkte ner och det var tur att det fanns åkare före som spårade åt mig. Kände mig ändå stark och det gick riktigt bra trots det något tröga föret.

Sista varvet på milen blev jag dock ensam. Kanske berodde det på att det mörknade och att man knappt såg en meter framför sig? Och att jag var ensam märktes direkt på farten. Det låg ett lager snö i spåret och det gjorde att det gick ännu trögare. Men det var bra träning för mig och jag hade faktiskt inget emot att det snöade idag. Så länge spåren håller och de inte är för mjuka så funkar även diagonalåkningen och stakning med frånskjut utan problem.

1 kommentarer

LOPARJANNE

27 Dec 2010 11:19

Härligt med 30 km i spåret. Och med trögt före så gav det nog en hel del, för det som komma ska... God fortsättning på dig!

Kommentera

Publiceras ej