Jag har som jag nämnt förut haft lite känningar på baksidan av vänster underben. I måndags simmade jag några längder i badhuset och på tisdagen fick jag strömbehandling på benet av min bror.

Det tillsammans med en del stretching har hjälpt. I går var jag ute och kände på det lite och jag den lilla överansträningen eller vad det nu är gjorde sig inte påmind. Jag vågade mig till och med på två stycken backintervaller på Skaraberg. Gick riktigt snabbt.

Jag fick dock spara mig lite för idag var det dags för träning med Istrum där det blev en blandad kompott av intervaller. Eller vad sägs om 3x400, 3x200, 5x150 och 1x800. Mina ben var hyfsat pigga och jag är särskilt nöjd med sista 400-ingen som gick på 1:07. 800 meter som avslutning var dock ingen höjdare. Benen var inte redo för detta och det kändes som jag småjoggade när jag sprang så jag var väldigt överraskad när klockan bara hade tickat iväg till 2:40.  Hade det stått 3 minuter blankt hade jag inte varit överraskad.

Vad händer träningsmässigt härnäst då? Ja, jag vet faktiskt inte. Nån som har nån bra idé?

2 kommentarer

Björn

13 Aug 2010 08:17

Korta backar, långa backar, backvarv, fartlek med backar, distans med backar....

Och nu menar jag inte såna backar man har öl i ;)

Anders Carlsson

13 Aug 2010 09:08

Verkar som du föreslår backträning. Undrar varför.

Kommentera

Publiceras ej