Jag är inne i en ganska tuff träningsperiod nu för att vara mig. Det började med att jag tränade varje dag jag var i Branäs och efter det har jag fortsatt att träna på.

I fredags blev det till exempel 8x400 meter på Skarahov och igår körde jag en "tävlingsträning" för halvmaran. 18 km i min tänkta tävlingsfart (under 4:15/km) var det meningen. Tyvärr blåste det rejält så det var svårt att hålla ett jämnt tempo. Fick starta ganska snabbt i medvinden för att sen tyvärr inte orka hela vägen hem i motvinden. Det blev till att plocka fram tävlingsmänniskan i mig för att ta mig fram i någorlunda fart. 4:18/km blev det i alla fall. Jag var helt slut när jag kom hem och mådde inte alls bra. Tog några timmar innan jag hade återhämtat mig.

2 kommentarer

LOPARJANNE

09 Apr 2010 15:50

Går allt bra nu efter påsken? Du vilade väl ordentligt efter din tuffa träningsperiod...

Anders Carlsson

09 Apr 2010 19:08

Jajamän Janne. Jag vilade lite men nu är jag igång igen!

Kommentera

Publiceras ej