En snabbdistans fick avsluta min träning i halvmaratempo inför Skövde halvmara nästa helg.

Meningen var att hålla ca 4:10-tempo på min 13 km långa runda. Och det hade jag inga som helst problem att klara. Min km-tider låg på 4:06-4:12 första milen och sen hade jag faktiskt ork att öka sista biten in och hade 4:06 i snitt-tempo på träningspasset.

Kroppen kändes riktigt bra och jag kände att jag hade en lite till att ge om det hade varit tävling.

Det var ett riktigt bra kvitto inför nästa helg. Nu ska jag ta det lugnt den närmaste veckan. Kanske blir det några enstaka korta intervaller nån dag för att kroppen ska komma i form.

3 kommentarer

Björn

16 Apr 2010 21:27

Du är ju grym!

Anonym

18 Apr 2010 16:33

Jasså du har kommit igång så pass bra med löpningen. Blir spännande med halvmara nästa helg. Själv tar jag det lugnt ännu men ska dra igång med träningen igen vecka 17. Ska faktiskt ner och springa Göteborgsvarvet i år. Blir första gången jag springer den distansen. Ingen aning om vilken startgrupp jag får men jag hoppas jag slipper runda för mycket folk ;).



Kör hårt!

LOPARJANNE

20 Apr 2010 13:21

Måste kännas riktigt bra att få det beskedet om hur kroppen svarat på träningen. Grymt bra tempo! Det kommer att bli spännande att se vad du ställer till med i Skövde!

Kommentera

Publiceras ej