Jag skrev tidigare i veckan om att jag har känt mig lite nertränad. Söndagens pass slet också en del på kroppen. Därför tog jag beslutet att lätta på träningen ett tag.  I tisdags sprang jag en ganska kort runda i lugnt tempo. Sen väntade jag tills i dag innan jag satte igång på allvar igen.

Det var dags för ett riktigt långpass. Jag har sprungit på de flesta ställen runt Skara men jag har lyckats missa Marum. Så nu var det dags att utforska den fina naturen vid Flian. Jag sprang förbi Marums kyrka och in i skogen. Efter lite felspringningar kunde jag till slut ta mig till Härlunda och hem. Solen tittade fram och det var ett av det trevligaste passen jag varit ute på i år. Benen kändes ganska bra fram till 1.45 innan det började göra ont lite här och var i benen. Jag sprang i drygt en halvtimma till innan jag kunde sätta mig på altanen och njuta av det fina vädret.

Det närmaste ska jag koncentrera mig på att träna i min tävlingsfart på halvmaran, dvs 4:10-4:15-tempo. Blir en del tröskelintervaller plus snabbdistans med andra ord.

1 kommentarer

Fredrik Appell

13 Apr 2010 19:29

Visst är det fint att springa där. Men svårt att hitta. Jag har sprungit fel flera gånger. Men det blir ju bara lite längre träningspass då.

Kommentera

Publiceras ej