I måndags kände jag mig hur pigg som helst. Benen var lätta och jag kände att jag kunde sprungit hur snabbt som helst. Men jag höll igen för att kunna köra lite hårdare idag på mitt intervallpass.

Men den taktiken gick inte hem. Idag var benen jättetunga. Det kändes som jag drog runt på två stora stockar.

Det blev i alla fall ett försök till intervallpass. Jag sprang lugnt och försiktigt och varvade med lite fartökningar på 10-30 sekunder. Jag gick till och med lite emellanåt för att få benen att piggna till.

Det här var ingen höjdare. Första frågan jag ställer mig är om jag är på väg att bli sjuk. Emma klagade på huvudvärk ikväll och hade lite feber. Vore inte jättekul att drabbas av nåt nu. Tog en bastu tillsammans med Oscar nu ikväll. Oscar gick ut och hämtade lite saft till sig själv och med sig hade han en öl till mig. Det var faktiskt precis vad jag behövde i det läget. Den satt väldigt fint.

Nu hoppas jag att jag håller mig frisk och kry resten av veckan. Har ni läsare några tips på hur jag bäst laddar upp de sista dagarna nu?

3 kommentarer

Fredrik

23 Sep 2009 22:31

I det här läget skulle jag inte ta några chanser alls. Håll det gående med ölen fram till fredag kväll och hoppas på det bästa.

Björn

24 Sep 2009 08:09

Håller med föregående inlägg.

Öl och apelsiner kan inte vara fel.

Och glöm senaste passet. En dåligt genrep.....

Anders Carlsson

24 Sep 2009 08:27

Vi verkar ju eniga om att det är öl som gäller. Jag har för säkerhets skull stannat hemma idag så jag kan inta ordenligt med dryck.

Kommentera

Publiceras ej