Just hemkommen från Mariestad där jag och barnen sprungit Karlssonloppet.

Om vi börjar med min prestation så hade jag siktat på att komma under 40 minuter. Men det var innan jag visste hur banan var. Det visade sig att banan var mer knixig och kuperad än jag trott. Efter ca 2 km kom vi in i en skog och där var det ganska kuperat faktiskt. Sen var det väldigt mycket svängar där man fick gå ner i fart och "börja om" och på några ställen fick man springa på tjockt gräs. Det blev väldigt orytmisk löpning och det passar mig inte alls.

Sen blev det inte bättre av att jag lyckades springa fel på ett ställe efter ca 4 km. Jag följde en löpare och han sprang rakt fram istället för att ta höger på ett ställe. Jag såg skyltningen åt höger men av nån anledning följde jag han framför ändå. Men efter ca 30 meter så vände jag och sprang tillbaka. Och det var väl tur det.

Nu hade flera löpare kommit ikapp mig och det var bara att försöka skaka av sig dem igen. Det lyckades jag faktiskt med. Sista 3-4 km blev jobbiga för mig men jag höll i det bra ändå och kom i mål på 40:32. Jag blev 8:a i mål och trea i H35. Efteråt fick jag en bok som pris.

Barnen sprang innan och det gick riktigt bra för dem. De sprang 900 meter och tävlade mot barn 10 år och nedåt. Oscar sprang i mål som 6:a på 5:04 och Emma blev 21:a (6:a bland tjejerna) på 6:16. Jättebra gjort eftersom det var 47 barn med i loppet.

Sen fick de varsin jättepåse med godis och leksaker. Inte nog med det. Sen var det utlottning av priser och de hade mängder med priser. Det var allt möjligt från varuhuset Karlsson, bland annat microvågsugnar, dammsugare och skruvdragare. Till sist var det också utlottning av två stora gasolgrillar. Tyvärr vann vi inte dessa men jag vann i alla fall en campingstol.

Efteråt blev det en välbehövlig måltid på McDonalds. En bra dag i Mariestad helt enkelt.

Km-tiderna:


Höjdkurvan:


Pulskurvan (183 i snitt, 95% av max):

3 kommentarer

Janne

20 Sep 2009 22:19

Bra resultat av familjen... Ni var klart värda en måltid på McDonalds.

MarathonJohan

21 Sep 2009 13:00

Oj, den höjdkurvan var inte att leka med. Bra gjort av er alla!

Anders Carlsson

21 Sep 2009 13:21

Tack ska ni ha. Men höjdkurvan ser nog lite värre ut än vad den verkligen är...

Kommentera

Publiceras ej