Mitt långsiktiga mål är ju att klara 2:15, dvs medaljtid, på Lidingöloppet. Men detta är som sagt långsiktigt och det räknar jag inte med att klara i år. Mer realistiskt är att sikta mot 2:20. Att förbättra sig 7 minuter mot i fjol skulle jag vara riktigt nöjd med.

Hur ska jag springa för att klara det då? I fjol hade jag följande miltider: 48:30, 51:00 och 47:30. I år ska jag med andra ord kapa ca 2:30 per mil mot i fjol. Jag ska försöka ha runt 46 minuter på första milen och 48 minuter på den andra. Då har jag max 46 minuter på mig på sista milen.

Men sånt här är ju svårt att beställa. Jag får se hur jag känner mig helt enkelt.

I onsdags kände jag mig riktigt stum när jag var ute oc sprang. I går fick jag massage av Kajsa Persson. Riktigt välbehövligt. Idag var jag ute och kände på det lite och det kändes väldigt mycket bättre.

Så nu finns det inte nåt att skylla på om det går dåligt i morgon...


3 kommentarer

n'batha

26 Sep 2009 20:15

Det gick ju bra! Jag är smurfen som drog parallellt hela vägen!

MarathonJohan

26 Sep 2009 22:01

Tyckte mig se i resultatlistan att det gick på 2:17! Hoppas jag såg rätt för i så fall nådde du ju ditt mål! GRATTIS!

Anders Carlsson

26 Sep 2009 23:26

Tack ska ni ha. Och visst blev det 2:17 Johan. Det är jag riktigt nöjd med.



Tack också för trevligt sällskap idag Dumbas.

Kommentera

Publiceras ej