Jag brukar känna mig lite krasslig innan mina stora lopp. Kollade tillbaka lite på vad jag skrivit inför dessa. Och mönstret är tydligt eller hur? 

"Jag har lite känningar i halsen och är lite småsnuvig.", inför Vasaloppet i fjol.

"Har varit täppt i näsan de senaste dagarna", inför fjolårets Lidingölopp.

"I går började jag känna lite i halsen och morses gjorde det ont i halsen. Min röst är lite rosslig men för övrigt känner jag mig bra.", inför årets Vasalopp.


Det är tydligen så här det ska vara. Att det igår kändes som jag var på väg att bli sjuk är alltså helt i sin ordning och inget att oroa sig för. Jag är helt enkelt en hypokondriker när det närmar sig stora tävlingar.


7 kommentarer

Björn

24 Sep 2009 09:18

He He!

Känner igen mig själv.

Varje gång man sväljer tycker man sig känna ett begynnande halsont.

Lycka till på lördag!

MarathonJohan

24 Sep 2009 10:34

haha, tur att du upptäckte mönstret så att du nästintill kan bortse från vad du känner :):

Anonym

24 Sep 2009 18:58

Typiskt manligt;-)

Anders Carlsson

24 Sep 2009 21:41

Tack Cilla. Typiskt kvinnligt att inte våga skriva sitt namn och stå för sina åsikter -:)

Anna

25 Sep 2009 00:41

Lycka till på lördag. Jag håller tummarna för att du klarar medaljtid och kan bocka av ännu ett av dina mål.



PS. Instämmer med Cillas kommentar:)

Janne

25 Sep 2009 07:26

Det är konstigt det där att det nästan alltid ska kännas krassligt innan större lopp.

Vet vad du menar... Vi får kalla det för normal uppladdning! Vi är ju inte tjejer ;)

Thomas

25 Sep 2009 11:53

Lycka till imorgon! dom kommer benen va lätta!

Kommentera

Publiceras ej