Återhämtningen från fredagens hårda terrängpass går långsamt.

I söndags var jag ute och körde backintervaller på Skaraberg. Hittade först en backe på ca 350 meter som jag sprang 5 gånger. Sen tog jag mig vidare till en annan backe på 400 meter och tog den 2 gånger. Mer än så vågade jag inte köra. Benen var rejält tunga.

Idag hade det släppt lite men det kändes fortfarande att benen inte riktigt var med på noterna. 3x2,4 km i Petersburg stod på programmet. Höll 3:55-3:58-tempo på intervallerna (9:29,9:13,9:18) och hade 2 minuters vila. Det tempot höll jag i fjol vid samma tid så jag hade hoppats att jag skulle orka med att hålla lite högre fart.

På torsdag hade jag egentligen tänkt att köra korta intervaller (80-400 meter) men jag får se hur det blir. Kanske blir det bara en lugn och fin "lunk". Kanske passar bra inför Rådalunken på lördag.

2 kommentarer

Piratfarsan

09 Sep 2009 06:03

Du är ju grym ju!! Imponerande hastigheter speciellt med sådana backintervaller i benen!

Janne

09 Sep 2009 22:46

Vad ska man säga... Grymt bra!

Kommentera

Publiceras ej