Det onda i ryggen släpper mer och mer. Idag gjorde jag ett litet löptest och jag kände inget alls i ryggen. Så det ska inte vara några problem att starta i Billingehusloppet på lördag. Men då krävs att jag hittar nån som tittar till mina barn medans jag springer efter Cilla kommer vara bortrest till helgen.

Barnen kommer springa knatteloppet på 1,6 km. Får se hur det klarar av det. De hade lite jobbigt i fjol med den långa sträckan.

Jag känner mig annars pigg och fräsch i kroppen. Jag håller fortfarande på med min stretching och jag känner mig faktiskt riktigt smidig just nu. Men det finns nog lite till att ge där skulle jag tro.

Jag har börjat fundera på nya rullskidor. De jag har nu är ca 20 år gamla och hjulen går rejält trögt plus att de inte är direkt följdsamma. Nya rullskidor ska vara lite mer mjuka och skönare att åka på. Dessutom skulle det nog bli en mycket trevligare upplevelse att åka när det går lite snabbare. Som det är nu får jag ta i för kung och fosterland för att överhuvudtaget ta mig fram och det är inte kul. Att köra ett lugnt och skönt pass på rullskidor går helt enkelt inte.

Men jag får se hur det blir. Jag får fundera ett tag på det.

2 kommentarer

Lars

23 Oct 2009 09:49

Jag har kört Swenor Fibreglass de senaste fem åren och varit riktigt nöjd med dem. Nu är dom dock slut så det är dags för nya skidor för min del också. Är helt klart inne på att det blir ett nytt Fibreglass par för min del. Dom är lätta och har riktigt bra åkkänsla enligt mig.



Lycka till på tävlingen till helgen om det blir av för din del!

Björn

23 Oct 2009 11:43

Lycka till imorgon!

Kommentera

Publiceras ej