På fredag åker jag till Torsby på skidläger. Det blir tre dagar i skidtunneln. Det är alltså upplagt för mycket skidträning. Jag har inte stått på ett par längdskidor sen jag var i Branäs i våras.

Därför behöver jag vara lite förberedd när jag kommer dit. Fredagspasset kommer säkert gå bra men risken är stor att jag får rejält med träningsvärk på lördag och söndag och då förstörs mycket av träningen.

Så därför ska jag se till att åka rullskidor nu veckan och försöka få till en del diagonalåkning. Jag brukar få träningsvärk i ljumskarna efter första skidpasset för säsongen så jag tänkte ta det redan i början av veckan så det är klart. För leta upp de backar som finns i Skara (lutar åt Skaraberg) för att få till diagonalåkning.

Återstår att se hur jag lyckas.

3 kommentarer

MarathonJohan

09 Nov 2009 11:59

Lycka till! Torsby är inte långt (ca 3 mil) från den lilla byn där jag växte upp, fast tunneln har jag aldrig testat...

Lars

11 Nov 2009 16:34

Verkar som träningen flyter på bra för dig, roligt! Att få nya rullskidor kan vara en riktig humörhöjare som gör att rullskidpassen känns roligare=lättare.



För egen del känns det bra och jag tycker att allt flyter på som det ska inför säsongen. Har lite dåligt med tillgång till internet i Falun bara. Så blir klent med uppdateringar. Förra helgens tävling kändes bra trots ett hårt läger innan så jag hoppas att det kommer gå bra nu till helgen. Ska bli spännande.



Lycka till på lägret! Försök tänka på teknik när du är i tunneln. Kanske åka några varv utan stavar.

Janne

12 Nov 2009 15:15

Ha några bra dagar i tunneln så att du kan se ljuset i slutet av tunneln... :)

Måste vara häftigt att åka i tunneln, hoppas att du klarar dig från träningsverken också.

Kommentera

Publiceras ej