Rullskidåkning har varit ett jobbigt kapitel för mig. Dålig rull och plus skav i händerna har varit vardagsmat för mig.

Men nu har jag köpt både nya rullskidor och nya handskar. Dessutom lossade jag lite på remmarna innan rundan. Och det blev en riktigt trevlig runda.

Rullskidorna var riktigt sköna att åka på och det rullade på ganska bra. Samtidigt fick jag inte något skav i händerna och det var det som gladde mig mest.

Trevligt också att det nu går att åka hela vägen förbi Sommarland och Axvall. Med start från Skarahov (Vilan) blev det nästan 14 km. Idag tog jag ett varv som tog ca 52 minuter att åka. På några ställen hade lagt grus ovanpå asfalten men på det hela taget var det här en bra och nästan helt bilfri runda. Den här kommer nog bli min favorit i fortsättningen.


Min nya favoritrunda


Mina nya rullskidor


 

Kommentera

Publiceras ej