Äntligen! Idag klarade jag ett mål jag har haft väldigt länge: Att springa milen under 40 minuter. På Lidköpings Stadslopp sprang jag på 39:41 och kom trea i H35.

Jag kände mig annars lite seg i benen idag så jag fick kämpa rejält för att klara av det. Jag höll runt 4 minuter per km hela tiden förutom sista två kilometerna som jag ökade något. Jag hade bra koll på tiden hela tiden och visste att om jag ökade sista biten så skulle jag klara av det. Det var en härlig känsla att springa i mål på Framnäs IP och motta publikens jubel (nåja). Men min familj var där och tittade och det uppskattar jag verkligen.

Nu blir det långa och långsamma träningspass nästa vecka. Sista veckan inför Göteborgsvarvet kommer jag springa korta och intensiva pass för att toppa formen.

Pulskurva för loppet:


Mina kilometertider:

12 kommentarer

Fredrik

03 May 2009 21:28

Grattis - bra jobbat!

Själv ska jag ladda inför GBG med ett par rätt intensiva pass under veckan för att sedan lägga in ett totalt djävulspass på 2,5 timmar på lördag och tömma mig totalt. Sägs att det ska vara en hit ungefär en vecka innan så att kroppen kan superkompensera. Sista veckan ska jag bara löda i mig mat och ta två korta och lugna turer hade jag tänkt. Vad tror du om det?

Anders Carlsson

03 May 2009 21:35

Tack Fredrik!



Det KAN vara för nära inpå loppet att köra ett så långt pass. Jag kommer köra ett långt pass på nu på torsdag. Men superkompensationen tror jag du får mer ut av om du kör några korta och intensiva pass istället.

Anna

04 May 2009 02:29

Grattis till en bra prestation. Glöm nu inte att bocka av detta målet på din startsida!

Anders Carlsson

04 May 2009 07:53

Tack Anna! Ja just det. Ska bocka av det ikväll.

Lund

04 May 2009 16:00

Härligt kämpat! Ser mycket lovande ut inför GBG-varvet! Vill du ha lite matchning på torsdagsrundan?

Anders Carlsson

04 May 2009 20:45

Lund, du är hjärtligt välkommen på min runda. Vi hörs!

Janne

04 May 2009 23:53

Grattis! Riktigt kul och imponerande att du klarade det...



Du kommer att få ett riktigt bra Göteborgsvarv med den formen. :)

Anders Carlsson

05 May 2009 06:41

Tack Janne. Ja, jag hoppas på ett bra varv. Ska bara försöka konservera formen på nåt vis.

Linda

06 May 2009 17:16

Gött jobbat! Varvet kommer gå super! Ska ner o heja. Jag kanske ser dig i folkvimlet. Nu kan jag hänga med på löpträningen, hör av dig så får jag se när och om det passar.

Anonym

06 May 2009 20:13

Riktigt, riktigt bra jobbat!. Skoj att det börjat lossna så för dig nu. Bara att fortsätta i den riktningen. Men nu har du ju fått ett kvitto på att du går åt rätt håll.



Själv drar jag till Mallorca imorgon på lite sol och cykel läger. Ska ta det som en kick-off inför kommande träningsår.



Ha det bra och kämpa på!

Anders Carlsson

07 May 2009 07:58

Tack Lars och Linda. Jag hoppas också att varvet kommer gå bra.

Ulrika

13 May 2009 12:52

Grattis brorsan!

BRA KÄMPAT!!

Kommentera

Publiceras ej