Efter mycket intervallträning och snabbdistans blev det idag äntligen ett långpass. Påhlman och Karl skulle springa i Istrum så jag och Lund hängde på. Det blev ett riktigt trevligt pass. Vi sprang i ca 1.40 och på vägen körde vi fem stycken 70/20. Jag hade riktigt svårt att hänga med dessa vältränade herrar så jag fick ligga en bit bakom.

Men jag tog igen det sen när jag i flera av backarna ökade farten så jag fick lite backintervaller. De andra tre tog det lite lugnare eftersom de ska tävla på lördag. Jag står över den tävlingen och satsar all krut på Göteborgsvarvet i stället.

Nästa pass blir nog korta intervaller någon gång i helgen.


Anders Påhlman och Karl Wilenius i sina fina Istrumdressar tillsammans med Gandvikaren Magnus Lund utanför Istrums klubbstuga.

2 kommentarer

Janne

07 May 2009 22:57

Det är rätt att du satsar på Göteborgsvarvet. Inte så långt kvar nu!



Nästa mål under 1:30 alltså.... Häftigt!

Carl-Olof Carlsson

10 May 2009 14:50

Bra tid i Lidköpng. En värdemätare inför Göteborgsvarvet.



Mor o Far

Kommentera

Publiceras ej